За словами голови правління ГО “Спілка водіїв” (яка, до речі, і зверталася від імені перевізників до міських чиновників - авт.) Сергія ОВЧИННІКОВА, головною причиною підвищення тарифу є складна економічна ситуація в державі, а особливо на ринку паливно-мастильних матеріалів. З 2008 року, коли тарифи востаннє піднімали, вартість пального зросла на 20%, мінімалка - на 79%, основні витрати на техобслуговування - на 200%.
Відтак, якщо вартість проїзду залишать на рівні 1,5 грн, перевезення стануть збитковими, а перевізники не матимуть можливості підтримувати транспортні засоби у відповідних умовах.
“Ми розуміємо, що це питання є непопулярним, небажаним і викликає незадоволення певної частини населення. Але перевізники не можуть працювати собі у збиток, тим більше, що для підняття вартості проїзду є всі економічні та юридичні підстави”, - говорить Сергій Овчинніков.
Натомість “Народна самооборона” вважає підняття тарифу на 70 відсотків необдуманим. Нагадує, що згідно зі ст.10 ЗУ “Про автомобільний транспорт”, тарифна політика має сприяти “забезпеченню балансу між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання”. Очевидно, що за період з останнього подорожчання тарифу добробут населення аж ніяк не зріс на 70 відсотків. А тому закликає міську владу закупити нові тролейбуси для КП “Рівнеелектроавтотранс”. Для цього можна використати давно апробований в інших містах України фінансовий інструмент - випуск муніципальних облігацій.
З іншого боку, необдумана цінова політика приватних перевізників дає хороший шанс наповнити комунальний транспорт значною кількістю пасажирів і швидко повернути вкладені кошти.
Яку саме суму закладуть у тариф, рівняни дізнаються на початку квітня, тобто після проведення процедури проходження регуляторного акту, яка, між іншим, передбачає громадське обговорення. Наразі ж розглядається декілька варіантів - від 2 до 3 грн.