- Ми підрахували, що лише 28 відсотків батьків усвідомлюють необхідність регулярного спостереження дітей у медичних установах. У зв’язку з цим порушується єдність підходів у догляді за дитиною з боку батьків та медичного персоналу. Таке становище пояснюється тільки недостатнім рівнем культури здоров’я дорослого населення, а також відсутністю знань з профілактики захворювань. Найперше та найважливіше - для збереження зору дитини вкрай важливо дотримуватися правильного режиму дня та раціональної організації занять у дошкільному закладі, школі та вдома.
Тривалість кожного виду занять (малювання, ліплення) у молодших та середніх групах дитячого садка не повинна перевищувати 15 хвилин, у старшій і підготовчій групах - 20 хвилин з п’яти-десятихвилинною перервою між ними. Чергування таких занять з музикою, фізкультурою позитивно впливає на здоров’я дитини, зокрема на зір. Під час виконання домашніх завдань школярі повинні кожну годину робити перерву знову ж таки на п’ять-десять хвилин. У цей час слід провітрити кімнату та виконати кілька гімнастичних вправ. Бажано перерви між уроками проводити на відкритому повітрі у рухових іграх. Навчальне розвантаження слід рівномірно та раціонально розподіляти упро-довж дня і тижня.
Школяр у своєму куточку
Отож для правильного розвитку зору в дітей істотне значення має організація їхнього робочого місця. Насамперед, столи та стільці мають відповідати зросту дитини. Сидіти потрібно так, щоб міцно, усією ступнею спиратися на підлогу або підставку. Належно підібрані меблі сприяють формуванню правильної осанки. Сидіти слід рівно, щоб очі від робочої поверхні були на відстані зігнутої у лікті руки (30-40 см). Неабияку роль відіграє освітлення у приміщенні. Якщо дитина готує уроки, роздивляється малюнки або читає книжку, то крім загального освітлення, має горіти настільна лампа з абажуром потужністю 60 Ват. М’яке світло (матова лампа) повинне рівномірно освітлювати робоче місце школяра. Під час письма, малювання, креслення джерело світла розміщується спереду і ліворуч, читання - праворуч.
Важливо, починаючи з раннього віку, виробляти у дітей правильний “рефлекс читання” (іграшки, картинки мають бути не далі 30 см від очей), інакше розвиватиметься рефлекс “схиленої голови”, що зумовлює короткозорість та сколіоз.
Не можна читати лежачи, особливо на боці, оскільки в такому положенні освітлення недостатнє, а очі перебувають на різній відстані від об’єкта, який дитина розглядає, що призводить до стомлення очей та головного болю.