Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №668 від 07.08.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#На часі

Чи будемо з бензином та соляркою?

Чи будемо з бензином та соляркою?

За останні місяці цінники на АЗС змінюються так часто, що, здається, далі пальному вже дорожчати немає куди. До захмарних (порівняно із минулорічними) цін на нафтопродукти додалися чутки, що не сьогодні-завтра в Україні вони взагалі стануть дефіцитом. Щоб зрозуміти, наскільки ці прогнози є достовірними, звернулися до координатора найбільшої місцевої мережі заправок “Олас” Віталія Першогуби.

- Віталію Леонтійовичу, наскільки наш ринок наф­топродуктів залежить від імпорту і чи є небезпека дефіциту?

- Почну з другої частини запитання. Ситуація на гуртовому ринку нафтопродуктів доволі складна. В першу чергу суттєво зменшилися пропозиції пального. Якщо ще з дизельним пальним особливих проблем немає, то бензин пропонують дуже обмежене коло трейдерів. Така ситуація не типова для вітчизняного ринку нафтопродуктів, який в останні роки не відчував браку обсягів продукції. Хоча в цілому ситуація із пропозиціями на гуртовому ринку, на мою думку, не настільки тривожна, щоб говорити про можливий дефіцит пального на заправках. Що ж стосується співвідношення вітчизняного пального і імпорту, то тут стан справ стабільний – дві третини нафтопродуктів Україна експортує, а одну третину виробляють вітчизняні НПЗ. Зрозуміло, що з точки зору енергобезпеки краще було б взагалі не залежати від імпорту, але змінити становище на паливному ринку не так вже і просто, і самі наф­топереробні підприємства без допомоги держави навряд чи це зможуть.

- Хто постачає в Україні пальне?

- Сьогодні багато говорять про залежність нашого ринку від пального, виробленого в Росії та Білорусі. Це не зовсім так. Бензин та солярку вітчизняні мережі АЗС отримують із різних країн. При цьому доля продукції, виготовленої на російських НПЗ, не надто вагома. Більше постачають два білоруських підприємства Новополоцький та Мозирський НПЗ. Їхня продукція є прийнятною за ціною та якістю, її і беруть більшість мереж АЗС. Хоча навіть припинення постачання білоруського пального не приведе до серйозних перебоїв у роботі роздрібних мереж, адже сьогодні купити бензин та солярку на світових ринках дуже просто, єдине питання в ціні продукту та вартості його доставки.

- А яка ситуація з цінами на нафтопродукти і чи варто чекати подорожчання?

- Варто. На минулому тижні ціни на пальне на гуртовому ринку в середньому піднялися на 25-30 копійок за літр і тому вже цього тижня на ці самі 25-30 копійок зростуть ціни на АЗС. Це природній процес, тим більше, що сезонні коливання цін були на ринку завжди. Найближчим часом вартість нафтопродуктів може додатково збільшитися на 10-15 копійок за літр…

- Наскільки падає споживання пального при його подорожчанні?

- Безумовно воно скорочується. Мені важко сьогодні сказати, наскільки точно скоротився ринок нафтопродуктів в Україні за останні шість місяців, але за нашими підрахунками реалізація впала більш ніж на двадцять відсотків, і ми прогнозуємо продовження цього процесу. Як підказує мій досвід, під час кризи споживання пального може зменшитися на певний час, навіть на п’ятдесят відсотків.

- Порадьте, чи варто сьогодні споживачам запасатися пальним?

- Не думаю, що це потрібно робити у великій кількості. Оптимально мати запас карток на місяць чи більше - це вже економічно невигідно.

P.S. Нічого не поробиш, життя дорожчає, і нинішня ситуація на ринку пального неминуче дасть про себе знати вже за кілька тижнів подорожчанням, адже все, починаючи від перевезення пасажирів до доставки хліба в магазини, в нас здійснюється автотранспортом, а він вимагає пального, і мотору байдуже, що літр бензину або солярки вже коштує не десять гривень, як рік тому, а всі п’ятнадцять. Хоча в цій ситуації є і свої плюси – повіт­ря в наших містах стає чистішим, а пробки на дорогах зменшуються, а згодом, сподіваємося, і взагалі зникнуть, тому що на відміну від вартості пального - доходи прос­тих українців чомусь не зростають…

07.08.2014Володимир Конєв



Рівне-Ракурс №10 від 07.08.2014p. 
На головну сторінку