Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №871 від 29.07.2018p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#А ви застрахувались?

Страховики залучають клієнтів новими тарифами на КАСКО

Страховики залучають клієнтів новими тарифами на КАСКО

І користуються економічною кризою для переділу ринку

Останнім часом поліси Добровільного страхування наземного транспорту (КАСКО) помітно подешевшали. Якщо порівнювати нинішні ціни страховок з торішніми, то неважко помітити, що вони впали в середньому на 20%, а в деяких страхових компаніях (СК) - і на всі 30%. «Якщо в 2017 році середній тарифы на каско для легкових авто в нашій компанії становив 4,2% від страхової суми, то в цьому році - вже 4%», - розповідає менеджер з комунікації страхової компанії «АГ Компас» Олександр Мельник.

Сьогодні на українському ринку КАСКО середній тариф поліса становить близько 4-4,2% від страхової суми. Тобто зараз ця страховка обходиться українським водіям в середньому в 9 - 10,5 тис. Грн.

Чому дешевшає

Зниження цін на страховки обумовлено декількома причинами. Перш за все, ринок КАСКО звузився, і страховики щосили намагаються утримати клієнтів. Підстав для зменшення цього ринку більш ніж достатньо: девальвація гривні, згортання банківських програм по кредитуванню, загальне падіння рівня життя населення та його платоспроможності, і як наслідок - зменшення обсягів імпорту нових автомобілів.

«Справа в тому, що страховку КАСКО, як правило, набувають для нових машин. А сьогодні частина експлуатованих автомобілів переступила вік, після якого власники вже не вважають за доцільне їх страхувати. Нових же авто додалося набагато менше. Таким чином, ринок КАСКО звузився, а значить, стала жорсткішою боротьба за клієнта між страховиками», - пояснює заступник начальника управління взаємодії і координації роботи регіональної мережі «АГ Компас» Олександр Шишков. При цьому цікаво відзначити, що, за словами Олександра, самі СК часто вже не беруться страхувати по повному КАСКО автомобілі старше 10 років.

Не секрет, що в нашій країні страхові компанії борються за клієнта в основному за допомогою привабливих цін на послуги. Адже для власників авто саме ціна поліса в більшості випадків є вирішальним фактором при виборі страховика. «Таким чином, природний рух, яке зробили страховики з метою втримати клієнтську базу - знизили ціни на страхові послуги з КАСКО», - зауважив Олександр Шишков.

Друга причина зниження цін на страховки - переділ ринку КАСКО. Деякі СК використовують кризу для того, щоб збільшити свою частку на ринку. Адже в нинішній ситуації (коли суми за ремонт пошкоджених автомобілів весь час ростуть в гривневому обчисленні) зменшувати тарифи на страховки КАСКО досить ризиковано. І дозволити собі це можуть тільки компанії, що володіють великими резервами і підтримкою іноземних акціонерів. «Для таких компаній зниження цін - не вимушений, а цілком запланований крок. Пізніше, коли економіка і ринок автомобілів почнуть рости, ці страховики будуть «на коні», - міркують в «АГ Компас».

Виходить, що у ряду компаній сьогодні з'явився шанс переділити ринок в свою користь, в розрахунку на майбутнє його розвиток.

«Пряники» для клієнтів

Зрозуміло, що тільки одними низькими тарифами не вдасться утримати старих і залучити нових клієнтів. Страхові компанії, які прагнуть завоювати ринок КАСКО, звичайно ж, піклуються про свою репутацію, яка в чималому ступені залежить від ефективності врегулювання страхових випадків. Так що хороші компанії намагаються не зволікати з оформленням страхових справ і виплачувати таке страхове відшкодування, які відповідає очікуванням клієнта. Правда, поки що на українському ринку такі СК можна перелічити на пальцях однієї руки.

Для залучення клієнтів страховики також активно впроваджують різні безкоштовні додаткові сервіси, частина яких навіть не є елементом страхових послуг. Причому їх список може бути дуже привабливим. Наприклад, в СК в Україні він виглядає так: евакуація автомобіля в разі поломки або ДТП, послуга по заміні колеса, запуску двигуна при розрядженому акумуляторі, підвезення палива, консультації по технічним станом автомобіля, консультації лікаря, послуги консьєржа. «Якщо машину клієнта евакуювали з технічних причин, страхова компанія може безкоштовно організувати йому тимчасове авто на заміну або таксі на час ремонту автомобіля. Крім того, в наші поліси КАСКО включена і медстраховка (за неї ми грошей не беремо), яка захищає автовласника не тільки коли він за кермом, але і коли він - пасажир в іншому авто або пішохід », - запевняє Олександр Мельник.

Тренд на зниження

У гравців ринку немає єдиної думки щодо майбутніх цін на поліси КАСКО. Наприклад, в «АГ Компас» вважають, що зараз немає підстав для подальшого зниження тарифів по КАСКО. «Це виходить за межі економічної доцільності», - впевнений Олександр Шишков. Хоча він зізнався, що в європейських країнах тарифи на поліси КАСКО нижче, ніж в нашій країні. Правда, за його ж інформацією, в Європі на порядок більше застрахованих автомобілів (тобто тамтешні страховики заробляють на полісах куди більше, ніж в Україні), а аварійність суттєво нижче, в тому числі з-за незрівнянно кращого стану доріг. «Мені важко передбачити, коли у нас може відбутися подальше зниження тарифів на страховки КАСКО. Напевно, тоді, коли дороги будуть приведені в належний стан », - рассуждет Олександр Шишков.

У компанії «АГ Компас» вважають, що ціни на КАСКО ще будуть знижуватися. Мовляв, ще з минулого року українські страховики стали більш лояльно формувати цінові пропозиції для клієнтів. «СК дають знижки на поліси під час пролонгації договору, також є знижки для окремих категорій страхувальників. Крім того, в автосалонах часто проходять акції для певних брендів. Так що в підсумку середній рівень тарифу по КАСКО знижується », - каже Олександр Мельник.

Якщо ж говорити про перспективи ринку КАСКО, то страховики щодо цього не плекають особливих надій. Мовляв, поки економіка не прийде до тями, які не відновиться купівельна спроможність громадян і не виростуть продажі нових авто, говорити про розвиток ринку страхування КАСКО не доводиться. «Поки що з упевненістю можна сказати, що в найближчій перспективі ринок буде стагнувати і на ньому буде відбуватися переділ на користь більш сильних і надійних компаній. Для клієнта це добре», - вважає Олександр Шишков.

29.07.2018



Рівне-Ракурс №10 від 29.07.2018p. 
На головну сторінку