Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №910 від 25.04.2019p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс економiки

Плюс «п’ятірочка» за літр

Плюс «п’ятірочка» за літр

Вибори закінчилися і розпочалися сірі економічні будні. Звісно, перед світлим святом Воскресіння Господнього якось про негатив писати не хочеться, але він (негатив) є і тому...

Отже, почала зростати вартість пального на АЗС. Для кінця квітня ситуація не дуже типова. Чому так відбувається і чого очікувати в найближчі тижні – автор вирішив дізнатися у топ – менеджера однієї з великих мереж АЗС.

- Чудес у світі не буває, принаймні в економічному світі. Днями влада Білорусії тимчасово заборонило експорт нафтопродуктів. Причина проста і зрозуміла – наші сусіди хочуть зберегти стабільність на власному ринку паливно – мастильних матеріалів. Річ у тім, що через проблему з неякісною нафтою майже зупинились білоруські НПЗ і виник ризик дефіциту пального в країні. Щоб цього уникнути білоруси заборонили експорт. Для України це майже катастрофа, тому що великих запасів нафтопродуктів немає, і десь за два тижня половина заправок може просто зупинити роботу.

- А якщо купити бензин та солярку в інших країнах?

- Купити можна, але ми маємо попереду святкові два тижні, коли багато трейдерів відпочивають і відновлять роботу ближче до середини травня. Тоді можна буде замовити нафтопродукти в Литві чи Польщі. Але поки танкери прийдуть до наших портів, поки їх розвантажать, і нафтопродукти потраплять до АЗС - пройде мінімум ще два тижні.

- А ціни?

- Білоруський та російський бензин та солярка є найдешевшими на ринку, чому їх і купують українські АЗС. Продукція з країн ЄС значно дорожча, тим більше, що і вартість сирої нафти суттєво зростає. Так що сказати скільки буде коштувати літр ЄСівського бензину чи солярки сьогодні неможливо.

- А які будуть ціни хоча б в середині травня?

- Плюс 5 гривень від нинішніх.

- А якщо буде дефіцит пального на АЗС?

- Неможливо передбачити, але я не здивуюсь ціні 50 гривень за літр.

- Що ж робити?

- Йти шляхом тієї ж Білорусії. Вкладати мільярди доларів у реанімацію та модернізацію вітчизняних нафтопереробних заводів, купувати сиру нафту і виготовляти український бензин та дизельне пальне. Іншого шляху немає, або ж чекати поки білоруси відремонтують свої НПЗ і не робити нічого, купуючи імпортний продукт...

25.04.2019Володимир Конєв



Рівне-Ракурс №10 від 25.04.2019p. 
На головну сторінку