Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №1042 від 18.11.2021p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Ракурс незвичайного

Mary Kay – історія бренду

Mary Kay – історія бренду

Mary Kay (Мері Кей, на ім’я засновниці Мері Кей Еш) – компанія, що займається виробництвом та продажем косметики, засобів особистої гігієни, догляду за шкірою, парфумерії як для жінок, так і для чоловіків, методом прямого продажу. Головний офіс Mary Kay знаходиться в американському місті Addison, Техас, неподалік Далласа. Компанію заснувала Мері Кей Еш у 1963 році.

Компанія Mary Kay була названа на честь засновниці, Мері Кей Еш, яка, вклавши всі свої заощадження – 5000 доларів та заручившись підтримкою двох синів, вперше відчинила двері невеликого офісу своєї компанії «Мері Кей Косметікс» у м. Даллас, штат Техас, США 13 вересня 1963 року. Так почалася нова історія для жінок, які мріють про можливості власного бізнесу.

13 вересня 1963 року Мері Кей Еш відкриває перший офіс у Далласі площею 45 кв.м разом зі своїм двадцятирічним сином Річардом Роджерсом та дев’ятьма першими консультантами з краси, витративши всі свої заощадження, які становили $5000.

1964 року відбувся перший семінар «Мері Кей», який згодом проводитиметься щорічно. Мері Кей сама приготувала курку в соусі та сервірувала святковий стіл для 200 учасників урочистостей.

Мері Кей однією з перших серед косметичних компаній представила повну колекцію засобів догляду за шкірою для чоловіків Skin Management, яка завоювала 20?% косметичного ринку для чоловіків.

У 1968 році Мері Кей стає головою ради директорів компанії, а її син Річард Роджерс, який був названий найкращим фахівцем з маркетингу року, обраний президентом «Мері Кей».

У 1968 році Мері Кей Еш купила свій перший рожевий Каділлак, перефарбований дилером у рожевий відтінок гірського лавра (Mountain Laurel Blush). Цей рекламний хід виявився настільки вдалим, що Мері Кей Еш в 1969 вирішила нагородити п’ять своїх кращих консультантів рожевими Кадиллаками за рахунок компанії. Рожевий колір був очевидним вибором, що відповідав на палітрі продукції компанії для очей і губ.

У 1971 році було відкрито першу філію за межами США – в Австралії. Наступного року по дорогах почала колесити перша рожева вантажівка Мері Кей. Ще за рік компанія Mary Kay відзначає своє 10-річчя. Кількість незалежних консультантів із краси перевищує 20 000 осіб.

1976 року акції компанії з’являються на Нью-Йоркській фондовій біржі, наступного року було завершено будівництво нової 13-поверхової штаб-квартири в Далласі. 1980 – відкриття філії в Аргентині.

Цього ж року Мел – чоловік Мері Кей – помер від раку. Побачивши його страждання, вона включилася в пошуки ліків від цієї хвороби. Понад 20 років вона збирала кошти і у 1996 році заснувала Благодійний фонд «Мері Кей» – некомерційну громадську організацію, яка надає гроші на лікування жінок від раку.

У 1981 році вийшло перше видання автобіографії Мері Кей Еш тиражем понад 1 мільйон екземплярів.

1983 року компанії виповнилося 20 років. Обсяг щорічних продажів становив 300 мільйонів доларів.

У 1984 році компанія «Мері Кей» вперше включена до списку «100 найкращих компаній Америки». Вийшла книга Мері Кей «Про вміння працювати з людьми». Через 2 роки, 1986 року, компанія відкрила філію в Німеччині.

1985 року контрольний пакет акцій Mary Kay Inc. викуплений. Корпорація знову стає приватною компанією, яка належить сім’ї Мері Кей.

Мері Кей стала Почесним Президентом компанії на пенсії у 1987 році. Перша Конференція з кар’єри проводиться у 14 містах США.

Відділення в Мексиці, Таїланді, Сінгапурі та Малайзії відчинили свої двері у 1988 році.

У 1989 році компанія оголосила мораторій на досліди на тваринах під тиском груп захисників прав тварин. Вона однією з перших у своїй індустрії зробила це та підписала звернення PETA.

У 1992 році роздрібний обсяг компанії перевищив позначку 1 мільярд доларів. Кількість продуктів, що розповсюджуються, налічувала понад 200 найменувань, а кількість консультантів з краси збільшилася до 250 000 осіб у 19 країнах по всьому світу. А вже в 1993 кількість консультантів перевищила 300 000, і кількість клієнтів було понад 20 000 000. Більше половини Національних Лідерів (консультантів найвищого рангу) заробили понад 1 млн дол. у ході розвитку їхнього бізнесу з Mary Kay, а сумарний фонд коміс 38 мільйонів доларів щороку.

У 1993 році бренд Mary Kay став бестселером у сфері догляду за шкірою обличчя та косметики у Сполучених Штатах, а оптовий продаж зріс більш ніж на 735 мільйонів доларів. А вже за рік у світі налічується 23 філії компанії «Мері Кей». Дохід від оптового продажу склав 850 мільйонів доларів. Компанія, як і раніше, утримує перше місце на ринку товарів для догляду за шкірою та декоративної косметики в США.

У 1995 році компанія «Мері Кей» включена в престижний список «Найнезвичайніші компанії Америки» журналу «Fortune». Мері Кей засновує Національну освітню програму для талановитих студенток з фондом 100 тисяч доларів. Виходить у світ третя книга Мері Кей «Ви це можете», яка стала бестселером.

У цьому ж році Мері Кей Еш йде з посади керуючого компанією за станом здоров’я.

У 1996 році Мері Кей заснувала благодійний фонд для профілактики та боротьби з раковими захворюваннями. Компанія отримала високу премію Міжнародного жіночого форуму за успіхи в організації жіночого бізнесу. Біографія Мері Кей Еш та історія створення компанії включені у видання журналу «Forbes» «20 найзнаменитіших бізнесменів нашого часу». Обсяг оптових продажів становив 1 мільярд доларів, що відповідає більш ніж 2 мільярдам у роздрібних цінах. Обсяг продажів у Росії перевищив 100 мільйонів доларів.

У 1997 році філії відкрито у 27 країнах світу. Мері Кей випускає нову престижну ароматичну лінію Джорні (Journey). 1998 рік – рік 35-річної річниці компанії. «Мері Кей» втретє включено до престижного рейтингу журналу «Fortune» «100 найкращих компаній в Америці». На честь ювілею Мері Кей додала до своєї автомобільної програми спортивний автомобіль GMС Jimmy нового рожевого відтінку.

У 2005 році загальносвітовий виторг перевищив 2,2 млрд дол. США, а в 2010 році 2,5 млрд дол. США, без урахування повернення продукції.

У 2008 році компанія святкує 45-річчя від дня заснування та засновує нову глобальну соціальну програму Pink Changing Lives SM. Основна мета програми – змінити на краще життя жінок та дітей у всьому світі.

Компанія розпочинає благодійний проєкт «Рожевий колір змінює життя» – першу глобально діючу програму маркетингу, яка спрямована на підтримку та покращення життя дітей та жінок у всьому світі.

«Даллас Бізнес Джоурнал» включив компанію Mary Kay до списку організацій, які активно сприяють філантропії.

18.11.2021





Рівне-Ракурс №10 від 18.11.2021p. 
На головну сторінку