Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №494 від 31.03.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Товари та послуги

Товар повернути тепер непросто

Стрімкий ріст цін на товари та послуги змушує людей ретельніше перевіряти якість усього, на що витрачаються гроші. Адже виявляється, що повернути неякісний товар тепер вже не так і просто. Як тоді можна заздалегідь вберегтися від придбання незадовільної продукції, запитаєте ви. Відповідь на це та інші, не менше хвилюючі моменти, дає начальник Рівненського обласного управління у справах захисту прав споживачів Євгенія МОСІЮК.

- Євгеніє Михайлівно, минув перший квартал 2011 року, скільки за цей період вже було скарг і звернень споживачів?

- За цей час надійшло 337 звернень громадян, що у порівнянні з аналогічним періодом торік більше на 51. При цьому, як і раніше, найбільш поширеними є скарги на непродовольчі групи товарів. До речі, до 2009 року подібних скарг було небагато, що свідчить про погіршення якості товарів, які до нас завозять. Також багато скарг щодо якості надання житлово-комунальних послуг, послуг зв’язку. Не особливо скаржаться на продовольчу групу, однак цьому є дві причини: згідно з Законом, якщо споживач звертається, то продовольчий товар відразу підлягає обміну чи поверненню коштів, тобто не потрібне втручання нашого управління. Друга причина у тому, що продовольчі товари в основному недорогі, тобто, наприклад, за пляшку кефіру людина швидше за все не буде витрачати свій час для з’ясування, а просто викине.

- А скільки за цей квартал, завдяки вашому втручанню, вдалося повернути грошей споживачам?

- Вдалося повернути шість тисяч гривень. До речі, сьогодні досить важко повер-нути кошти споживачам, раніше, згідно з Законом, покупець мав 14 днів, щоб повернути товар, навіть, якщо він його дістав з упаковки чи відірвав ярлик. А нещодавно у Законі відбулися зміни і тепер товар підлягає поверненню у двох випадках: у 14-денний термін, однак якщо він взагалі не використовувався і збережена упаковка, всі ярлики, пломби тощо, або якщо ви доведете, що річ має фабричний брак. При цьому кошти повертаються в 7-денний термін.

- Що ви порадили би споживачам, як заздалегідь можна захистити себе від прид-бання неякісного товару?

- Головне, що при купівлі будь-якого товару необхідно брати чек, інакше не можна буде нічого довести, а якщо замовляєте послугу - укласти договір. При придбанні, наприклад, взуття у магазині - потрібно подивитися, чи є куточок споживача та попросити продавця показати документи про якість. Якщо продавець відмовляється, це може означати, що товар або неякісний, або підпільно завезений, тобто невідомого походження. Якщо складно-побутова техніка, то ви маєте перевірити, щоб був належним чином оформлений гарантійний талон. Ну і звичайно, вимагайте, щоб продавець продемонстрував роботу приладу.

- Наведіть, будь ласка, приклад, коли споживач зміг повернути товар тільки завдяки втручанню вашого управління.

- Наприклад, нещодавно був випадок - жінка купила нові чоботи, їх зовсім не вдягала, пройшов 14-денний термін, оскільки вона у цей період потрапила до лікарні, а по виписці лікар видав довідку, що їй заборонено ходити у взутті на високих підборах. Жінка прийшла з цією довідкою до підприємця, однак він відмовився повернути гроші і, згідно з Законом, мав повне право на це. Після нашого звернення, все-таки вдалося знайти порозуміння і підприємець повернув кошти.

31.03.2011Дмитро ГУБАНОВ



Рівне-Ракурс №10 від 31.03.2011p. 
На головну сторінку