Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №568 від 13.09.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#З перших уст

Тепло буде!

Тепло буде!

Начальник КП “Теплотранссервіс” дякує колективу за підготовку до зими

Підготовка до опалювального сезону 2012-2013 років у Рівному добігає свого завершення - тепловики згортають землю навколо відремонтованих придворових тепломереж, проводять благоустрій територій та випробовують останні метри мереж. Роботи з квітня по вересень було зроблено багато, відтак тепловики запевняють, що цьогорічний опалювальний сезон буде не лише вчасним, але й, як і зазвичай, якісний.

Про те, яким видався цей підготовчий період для головного тепловика міста і чи готує сюрпризи нам новий опалювальний сезон, розповідає директор КП “Теплотранссервіс” Петро СЕРГІЙЧУК (на фото).

- Петре Миколайовичу, якою видалася підготовка до 15 жовтня - дня подачі тепла, які роботи були проведені в місті і чи готове Рівне зустріти морози?

- Роботи було проведено дуже багато. За цей час випробувані майже всі мережі, відтак теплотраси та котельні до опалювального сезону готові. Багато зроблено по мережах - змінювали і магістральні труби, і водні. Провели перекладку мереж і деякі вивели по-іншому, щоб трохи зекономити на транспортуванні тепла. Найбільше зробили на електростанції. Не називатиму цифри, бо головне у нашій справі - результат. 20 вересня в облдержадміністрації відбудеться колегія, на якій оприлюднять фактичні результати готовності міста до опалювального сезону.

Маю відзначити добросовісний підхід працівників нашого підприємства до роботи і подякувати їм за працю. І те, що Рівне без стресів проведе цьогорічну зиму, заслуга, поза сумнівом, саме їх.

- Незважаючи на ремонти теплотрас, цього літа, як ніколи, у домівках рівнян була гаряча вода.

- Аби підприємство мало свої кошти чи інноваційну складову, аби держава вчасно давала дотації, ситуація могла бути ще кращою. Між тим, ми щороку маємо змінювати по 10 кілометрів тепломереж, позаяк 40 відсотків з них - зношені, і їх термін експлуатації давно вийшов. В одному місці мережа стоїть у підтопленні, в іншому якість матеріалів була не найкраща. Маємо це розуміти і реагувати.

Для того щороку, щойно закінчується опалювальний сезон, складаються графіки робіт і перевіряється стан мереж, котелень, теплопунктів.

За інших економічних обставин і за іншого фінансування, ремонти можна було б провести набагато швидше, а воду влітку відключати лише на незначний термін. Але той факт, що влітку гаряча вода і справді була, вважаю великим досягненням.

- З якими підрядними організаціями працюєте для проведення ремонтних робіт?

- Ми робимо все власними силами, і майже не заручаємося підтримкою підрядних організацій. Лише у нагальних випадках - коли самі не встигаємо. Зміна мереж, підготовка котелень та теплопунктів, асфальтування - все самі. Власними силами штукатуримо і робимо фасади.

- То ділянки навколо відремонтованих труб також упорядковує ваша будівельна бригада?

- Так, бо на “Теплотранссервісі” збереглися майже всі служби. Цьогоріч ми заасфальтували близько 3 тисяч квадратних метрів. Однак, при упорядкуванні території навколо пориву інколи з’являються різні технічні і економічні проблеми. Є ситуації, коли земля має просто влежатися, тому цю ділянку певний час ніхто не зачіпає. А от, наприклад, на вулиці Гагаріна після пориву під проїжджою частиною ми асфальтували дорогу в дощ. І тільки тому, що того вимагає технологія, а не тому, що ми не знаємо, як це правильно робити.

- У вас не виникало проблем, коли на мережі стоїть будинок, а вам потрібно потрапити до неї?

- Навіщо далеко ходити - ринок на Гагаріна - кіоски стоять відразу на мережі. І таких прикладів, на жаль, дуже багато.

- І що робити?

- Потрібно або зносити кіоски, або переносити мережі. У таких ситуаціях місто, зазвичай, іде нам назустріч, але у певних випадках перепони з’являються через недосконале законодавство. Інколи доводиться шукати власників забудов, щоб загнати техніку і віднайти, де саме на мережі стався порив.

Пам’ятаю, на вулиці Макарова був випадок, що прилад показав, де саме стався порив, на тому місці якраз був припаркований мікроавтобус. Тоді через ДАІ відшукали власника, аби він відігнав свій транспортний засіб, і ми виконали свою роботу.

- Які технології використовуєте при ремонті, дієте старими дідівськими методами?

- Що ви! Ми намагаємося йти у ногу із часом. Раніше, при зміні труби, ми її обгортати мінеральною ватою, потім руберойдом тощо. Зараз для планової заміни використовуємо попередньо ізольовані труби, якщо потрібно зробити вставку - то звичайні. Крім того, цьогоріч на 100-відсоткову автоматику перевели два теплопункти. Згодом плануємо змінити і решту. Якщо такий теплопункт зупиняється, то на диспетчерській загоряється світлова сигналізація, яка показує що саме сталося, а ми вже спрямовуємо на сигнал працівників.

- А скільки взагалі маєте теплопунктів?

- У “Теплотранссервісу” - 43 теплопункти, 15 котелень, 98 кілометрів теплових мереж, електростанція. Для того, щоб перевести один теплопункт на автоматику, потрібно приблизно 20 тисяч гривень, так що поступово ми це зробимо. Насамперед автоматизуємо ті, до яких під’єднана електростанція. Для цього практично все готове.

- Як відомо, економічний стан теплопостачальних підприємств залежить передусім від оплати за надані послуги та відшкодування за різницю у тарифах, які є на сьогодні збитковими. Ви вже отримали від держави відшкодування?

- Не отримали, але подали цифри. Нам винні близько 60 мільйонів гривень. Уряд вже виділяв перший транш у розмірі 3,5 мільярдів гривень, але всі вони пішли на відшкодування тарифів у східні області країни. Зараз обіцяють виділити ще 3 мільярди гривень, щоб покрити різницю у тарифах для теплопостачальних підприємств Західної України. Микола Азаров пообіцяв, що в жовтні ці гроші будуть.

- Яким є рівень оплати населення?

- Я б сказав, що він непоганий. На рівні 95-96 відсотків. Але проблема полягає у боргах попередніх років, близько 40 мільйонів гривень нам заборгували рівняни за минулі періоди.

- Ви всім зробили реструктуризацію?

- Принаймні, ми нікому не відмовляємо, навпаки, намагаємося з людьми знаходити спільну мову. Є, звичайно, хитруни, але ми чинимо з ними відповідно. З іншими працюємо об’єктивно, щоб налагодити якийсь діалог. У штаті є чотири чоловіки, які працюють виключно з боржниками. Ходять по квартирах, оцінюють обстановку. Якщо наша провина - щось наприклад з батареєю, направляємо фахівців. Якщо ні - звертаємося до обслуговуючої структури, ЖЕКу наприклад. Одним словом, працюємо. Не скажу, що ідеально, але намагаємося якнайкраще.

- Я чула, що зараз на “Теплотранссервісі” проходить інвентаризація майна. З чим це пов’язано?

- З бажанням колективу взяти в оренду майновий комплекс “Теплотранссервіс”, на який ми маємо першочергове право. Відтак сьогодні на підприємстві проводять інвентаризацію майна, основних засобів, обігових коштів. Працює комісія, аудит. Після експертної оцінки, умови конкурсу винесуть на сесію міської ради. Приблизно у листопаді. Процедура вимушена і завершиться орієнтовно до кінця квітня.

- Як колектив наважився на такий крок?

- Ми отримали лист про те, що “Рівнотеплоенерго” хоче взяти в оренду наш цілісний майновий комплекс. Я, як керівник, повідомив колектив. Ми зібрали збори, і стовідсотково проголосували за те, що хочемо взяти його в оренду. Зареєстрували фірму. Далі все триває згідно з чинним законодавством.

- І це вже не буде комунальна власність?

- Звичайно, це буде ТОВ чи ПАТ. Для мешканців така реорганізація нічого не змінює. Колектив хоче працювати, знає, як це робити, всі працівники, які є, автоматично переходять у нову структуру.

- А що буде з тарифами?

- Ви розумієте, яка б структура не прийшла працювати до Рівного, жодна не знизила б тарифи. Зараз, у передвиборчий період, політики можуть багато чого обіцяти, але якщо навкруги все дорожчає, то тариф не може подешевшати, позаяк до нього входять складові, які весь час зростають у ціні - газ, запчастини, зарплата тощо.

- То тарифи на цей опалювальний сезон зміняться?

- Поки що ні, але це питання залежить не від нас. Ми захищали свої тарифи у Києві, а як буде - побачимо.

- Колись піднімалося питання, що на кожний будинок має бути окремий тариф…

- Це неправильно і некоректно. Бо люди не винні, що в одних будинок знаходиться за 3 метри від котельні, а у інших - за кілометр. По-друге, запровадження такої системи потребує великих затрати.

- Ви передбачаєте різкий стрибок ціни на газ одразу після виборів?

- Є така мудра приказка: “Боже, дай мені витримати те, що я не можу змінити”. Якщо піднімуть, то зроблять це для всієї України, від тепломереж це не залежить.

- Але ж різниця в тарифах буде ще більшою?

- Ми працюємо у збиток, як і решта підприємств України. Якби нам віддавали вчасно різницю у тарифах, а вони були економічно обґрунтовані, цього б не було. На жаль, деякі політики просто загралися у політику і загнали комунальну сферу в тупик.

Свого часу я виступав за те, аби газ, електроенергію, воду забрали на Київ, а люди сплачували за них напряму. На місці ж залишили наші витрати - тепломережу, її обслуговування, заробітну плату тощо. І ми готові захистити своє бачення, але, на жаль, кошти продовжують збирати через нас. Це не підприємства винні у тому, що високі тарифи, не директор поганий, що деруть за тепло. Ситуація однакова по всій країні. У нашій складовій тарифу 59% займає газ, 5% - електроенергія. На все про все підприємству залишається 25 відсотків - на утримання господарства, модернізацію, виплати тощо. Між іншим, у чинних тарифах заробітна плата закладена на рівні 650 гривень, коли мінімалка в країні вже перетнула тисячу. Електроенергія закладена по 80 копійок, а ми платимо 1,1 грн. І я вже не говорю про вартість газу. Тому якщо піднімуть тарифи, то їх піднімуть для всієї України, а не для окремо взятого підприємства.

Між тим, я надзвичайно вдячний своєму колективу за роботу, позаяк якої б зими не було, Рівне не опинялося у ситуації Алчевська, не було надзвичайних випадків, сильних поривів. Про що це говорить? Що на підприємстві працюють фахівці, які знають свою справу.

- То може вже час усім поставити лічильники, аби менше платити за тепло?

- Лічильник - це поняття суб’єктивне. Кожен господар - коваль свого рахунку, адже цей прилад завжди покаже фактичне споживання тепла. І у жодному разі не буде економити.

Там, де стоїть лічильник, затверджується вартість гігакалорій, і відповідно до квадратури площі сплачується рахунок за спожите тепло. У листопаді-жовтні, коли ще тепло, люди можуть платити 2-3 гривні, решта ж без лічильників платить постійно 6,77 грн. У січні-лютому - більше, позаяк починає впливати багато факторів - який це тип будинку, де він знаходиться, наскільки утеплені квартири тощо. Тобто, будинок спершу потрібно утеплити, поставити пластикові вікна, і вже потім за рахунок енергозбереження можна зменшити споживання тепла. Але у жодному разі не за рахунок лічильника. Люди думають, що якщо поставлять прилад, відразу почнуть платити копійки. У жодному разі! Позаяк є випадки, коли в не утеплених квартирах споживання тепла зростало у 1,5 рази.

Лічильник доречний тим, що людина з його встановленням починає думати, модернізувати і утеплювати оселю. Оце і є економія. Відтак, одразу після чергового підняття тарифів, споживач починає заощаджувати.

І не варто звинувачувати у своїх бідах “Теплотранссервіс”, який мало не щомісяця перевіряють різні інстанції. Аби проблема була в нас, про це вже б давно повідомили. Ми по вуха втягнуті у політику, особливо зараз, під час виборів, коли здається більше немає про що говорити. І щоразу маємо пояснювати людям, що “мухи і котлети” мають бути окремо.

Між тим, нам ніхто не віддасть 8 мільйонів гривень за газ, які ми витратили для підтримання відповідного температурного режиму під час торішніх аномальних морозів.

Якщо люди не зрозуміють, що самі формують свій рахунок за тепло, платитимуть за нього шалені гроші. Бо, на жаль, тенденція за енергоносії не іде в бік зменшення.

Тому потрібно вже сьогодні щось робити для енергозаощадження, а не спостерігати за тим, як піднімаються тарифи. А головне, економніше ставитися до всього, що ми споживаємо, насамперед, у комунальній сфері. Позаяк кожен з нас, коваль свого рахунку.

13.09.2012Любов РОМАНЮК



Рівне-Ракурс №10 від 13.09.2012p. 
На головну сторінку