Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №582 від 20.12.2012p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Нове в законодавстві

Зміни в реєстрації ринку нерухомості у 2013 році

Зміни в реєстрації ринку нерухомості у 2013 році

коментує голова РРВ АФНУ Олександр ЛЯШУК

У 2012 році Верховна Рада і Кабінет Міністрів України були досить активними в прийнятті положень, які вплинуть на всі сфери ринку нерухомості - від земельних питань до будівництва та питань права власності. Як наслідок, дозвільні процедури у сфері будівництва вже спрощені, в той час, як нова процедура реєстрації прав на нерухомість вступає у силу в 2013 році. Голова Рівненського регіонального відділення Асоціації фахівців з нерухомості України (РРВ АФНУ), директор агентства нерухомості “Цитадель” Олександр ЛЯШУК (на фото) коментує в “Рівне-Ракурсі” важливі законодавчі зміни, які вплинуть на розвиток ринку нерухомості в найближчому майбутньому.

Єдиний реєстр прав на землю та об’єкти нерухомості

2013 має стати роком введення єдиного реєстру для реєстрації прав на землю та об’єкти нерухомості. Сама реєстрація буде здійснюватися державними реєстраторами Укрдержреєстру та нотаріусами. Планується, що безпосередньо після нотаріального посвідчення договорів про нерухомість проводитиметься реєстрація прав, що виникають з таких договорів. У даний час, після нотаріального посвідчення договору про нерухомість, набувач повинен звернутися за реєстрацією в Бюро технічної інвентаризації. Після запуску нової процедури така практика стане надбанням історії.

Вперше пакет документів для державної реєстрації може бути спрямований не тільки в оригіналах, але також і в електронній формі, що повинно значно прискорити відповідні процеси. Крім того, заявник може направити одну заяву для реєстрації прав на будівлю і на земельну ділянку за умови, що власником як будівлі, так і земельної ділянки є одна і та ж особа. Право власності на житлові або нежитлові приміщення може бути зареєстровано незалежно від державної реєстрації права власності на будівлю, в якій знаходяться такі приміщення.

І для будівництва, і для оформлення прав на землю

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ нарешті затвердило будівельні норми з розробки детальних планів для цілей містобудування. Нові норми набрали чинності в жовтні 2012 року. Це важливий документ і для будівництва, і для оформлення прав на землю. Починаючи з 2013 року, землі комунальної або державної власності не можуть бути відведені в оренду або власність, якщо відсутній детальний план. У липні 2012 року Кабінет Міністрів України спростив процедуру отримання дозволів для здійснення будівельних робіт. Зокрема, документи, необхідні для отримання таких дозволів, можуть направлятися в електронній формі. Крім того, Кабінет Міністрів України значно спростив форми документів, які направляються для отримання відповідних дозволів, за допомогою затвердження нових форм. Раніше цього року Верховна Рада прийняла новий закон про відповідальність за порушення вимог у сфері будівництва. Закон, зокрема, встановлює відповідальність за невидачу технічних умов заявникам або ж включення в технічні умови необгрунтованих вимог.

Ключова умова успішного розвитку ринку нерухомості

Важливі зміни, що були внесені і до Земельного кодексу, стосуються зміни цільового призначення землі. Процедура зміни цільового призначення землі, що перебуває в приватній власності, може бути ініційована, починаючи з грудня 2012 року, власником або користувачем за допомогою прямого укладання договорів про розробку проекту землеустрою для відведення земельної ділянки. Добре відомий порядок по зміні призначення землі (№502) був скасований, а натомість у Земельному кодексі прямо передбачена нова спрощена процедура зміни цільового призначення. Внаслідок скасування порядку №502, були також скасовані вимоги щодо отримання згоди Кабінету Міністрів України для зміни призначення землі в певних випадках. Вищенаведені зміни і нещодавно затверджені правила можуть розглядатися як позитивний крок у регулюванні ринку нерухомості та створенні стабільного і прозорого правового поля, що, відповідно, є ключовою умовою успішного розвитку ринку і залучення українських та іноземних інвестицій у сектор нерухомості.

Де і як оформляти документи на нерухомість з 1 січня 2013 року?

- Пане Олександре, чим будуть відрізнятися повноваження державних реєстраторів та нотаріусів?

- Потрібно відзначити, що нотаріус, як спеціальний суб’єкт, здійснюватиме всі функції державного реєстратора, крім ведення реєстраційних справ щодо об’єктів нерухомості та видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно. Нотаріуси здійснюватимуть державну реєстрацію об’єктів нерухомого майна після укладання різних угод.

- Які повноваження таки залишаться у БТІ?

- Що стосується повноважень БТІ, то згідно з чинним законодавством, за БТІ залишається проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна.

- У яких випадках потрібно викликати інженера БТІ перед реєстрацією нерухомості?

- На сьогоднішній день, якщо з моменту останньої інвентаризації об’єкта пройшов один рік або більше, реєстрація права власності проводиться з виїздом інженера. Треба відзначити, що з набуттям чинності змін до Закону викликати інженера БТІ потрібно тільки при реєстрації новозведеного або реконструйованого нерухомого майна.

- Як зміняться терміни реєстрації прав на нерухоме майно?

- Новий закон суттєво скоротить терміни проведення реєстраційних дій, в порівнянні з тими, що діють сьогодні. Так, державна реєстрація прав, а також видача свідоцтва про право власності на нерухомість буде проводитися в строк, що не перевищує 14 робочих днів з моменту прийняття заяви. Слід зазначити, що, відповідно до вимог Закону, датою і часом державної реєстрації буде дата і час реєстрації відповідної заяви у відділі, а права на нерухомість виникатимуть вже з моменту реєстрації його державним реєстратором в реєстрі прав. Державну реєстрацію іпотек проводитимуть протягом одного робочого дня, а обтяжень нерухомого майна - в день надходження заяви.

- Чи встановлені якісь особливі вимоги до оформлення заяв для реєстрації, чи можна їх подавати у довільній формі?

- Заяви на державну реєстрацію прав подаватимуться тільки на спеціальних бланках, форма і вимоги до заповнення яких встановлені Наказом Міністерства юстиції України №595/5 від 17.04.2012 р. Виходячи з вищевказаного Наказу, заяви заповнюються громадянами українською мовою розбірливими друкованими літерами кульковою ручкою синього кольору. Дати в заявах заповнюються арабськими цифрами. Прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи, в тому числі органу державної влади та органу місцевого самоврядування, вказуються повністю. Не допускаються в заяві підчистки, дописування, закреслення чи інші виправлення. Заява засвідчується підписом заявника із зазначенням дати її заповнення. Не будуть прийматися до розгляду заяви з поправками, заповнені олівцем та з пошкодженнями.

Агентства нерухомості Рівного - члени Асоціації фахівців з нерухомості України

АН “Кадет СВС”

АН “Прем’єр”

АН “Гарант”

АН “Абсолют”

АН “Квартал”

АН “Челсі”

АН “Ваша Оселя”

АН “Партнер”

АН “Гід Ріелті”

АН “Атлас Україна”

АН “Цитадель”

АН “Онікс”

АН “Акцент”

АН “Земля

Приват Інформ”

Який перелік документів необхідний для реєстрації нерухомого майна?

Заявник при подачі заяви про державну реєстрацію нерухомого майна пред’являє органу державної реєстрації прав такі документи:

• документ, що засвідчує його особу (паспорт, посвідка на постійне місце проживання, свідоцтво про народження, якщо немає паспорта);

• реєстраційний номер облікової картки платника податків згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків (крім випадків, коли особа за своїми релігійними або іншими поглядами відмовилася від нього, про що є відповідна відмітка в паспорті);

• квитанцію про сплату мита.

Якщо із заявою звернеться не сам заявник, а уповноважена ним особа, він повинен пред’явити, крім вищевказаних, ще такі документи:

• документ, що підтверджує повноваження уповноваженої особи (наприклад, довіреність);

• документ, що засвідчує особу громадянина, якого він представляє;

• ідентифікаційний код такого громадянина;

• виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, якщо уповноважена особа буде представляти інтереси юридичної особи;

• оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, їх копії, завірені нотаріально.

Заявник разом із заявою про державну реєстрацію подає органу державної реєстрації прав необхідні для такої реєстрації правовстановлюючі документи, зокрема:

• укладений у встановленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно;

• свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружжя, у разі смерті одного з подружжя;

• свідоцтво про право на спадщину;

• свідоцтво про придбання майна з публічних торгів (аукціонів);

• свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане державним реєстратором;

• свідоцтво про право власності, видане органом приватизації;

• державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою;

• рішення суду про право власності та інших речових прав на нерухоме майно, яке набрало законної сили;

• ухвала суду про затвердження (визнання) мирової угоди;

• заповіт, яким встановлено сервітут на нерухоме майно;

• інші документи, що підтверджують виникнення, перехід і припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно відповідно до закону, перелік яких встановлений Законом України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”.

Рівненське регіональне відділення АФНУ

33000, м. Рівне, вул. Набережна, 14;

Тел.: (0362) 64-37-71, 64-37-72, моб. (050) 674-68-07

20.12.2012



Рівне-Ракурс №10 від 20.12.2012p. 
На головну сторінку