№616 від 15.08.2013p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
#Музичний проект “DrumТИатр”
Випадки, коли українські поети та прозаїки поєднують власні вірші з музикою, непоодинокі. Юрій Андрухович декламує вірші під музику, Ірена Карпа має власний рокгурт. Такі експериментальні проекти важко віднести до суто музичних або літературних дійств, саме тому вони й цікаві.
Для андеграунду характерні ігнорування стилістичних і мовних обмежень, відмова від загальноприйнятих цінностей, норм, від соціальних і художніх традицій. Андеграунд це творче підпілля, в якому поєднується сукупність напрямів у сучасному мистецтвімузиці, літературі, кіно. Тому творчість постмодерніста Юрка Іздрика гармонійно вписується в рамки напрямку, який є противагою масовій культурі і офіційному мистецтву.
Захід було організовано молодіжними організаціями Література.RV та молодіжною платформою “Яскраво”. Щодо представленого музичного матеріалу, то виступ “DrumТИатр” відбувся в кращих традиціях музичного “неформату”. За своєю сутністю та стилем “DrumТИатр” можна порівняти з прогресивними німецькими гуртами “Neu” та “Can” з тим же монотонним читанням текстів.
На початку 70х років ці музичні колективи, які проповідували елементи напрямків артрок, психоделічний рок, краутрок і авангард, кардинально вплинули на всіх сучасних виконавців, які працювали на перехресті некомерційних напрямків року. Можливо, й проект “DrumТИатр” дасть поштовх українським рокгуртам, які масово копіюють певні стилі рокмузики і зрідка видають щось самобутнє. Суміш стилів музичного проекту досить незвична тут і гострий соціальний реп і електронний веселий indie, басовий dub і індустріальний dubstep у супроводі губної гармошки, гітари і того, що по дорозі добрі люди подарували. Творчість “DrumТИатр” можна порівняти із російською хвилею “абстрактного” хіпхопу, де лідерами є гурти “СБПЧ”, “Есть Есть Есть”. Учасники проекту “DrumТИатр” жартують, мовляв, щось подібне міг грати і “Tricky”, популярний нині альтернативний хіпхопер, якби виріс десь під ІваноФранківськом і не сприймав би власну музику всерйоз.
Проект “DrumТИатр” було засновано у січні 2010 року. За цей час музичний матеріал було представлено на різнопланових мистецьких фестивалях та перформенсах. Приміром, “DrumТИатр” брав участь в ужгородському фестивалі еротичного мистецтва “Березневі Коти”, львівському фестивалі незалежного кіно “КіноЛев”, львівському міжнародному літературному фестивалі. До сценічних виступів “DrumТИатру” час від часу приєднуються відомі українські музиканти: басист Олег Джон Сук та барабанщик Олексій Слободян, які грають також у гуртах “Горгішеллі”та “Мертвий півень”, гітарист Максим Литвинчук та саксофоніст Олександр ФразеФразенко.
Письменник Юрко Іздрик добре знаний і як представник “станіславського феномену”. Станіславський феномен своєрідне мистецьке угруповання літераторів ІваноФранківщини, творці якого найповніше втілили український варіант постмодернізму у своїй творчості. За визначенням самого Іздрика, для “франківського феномена” притаманне прагнення ввібрати в себе всю культуру останніх ста років, двері до якої ще недавно були зачинені та раптом широко відчинилися.
Ірена СЛУТА, коуч, тренер з особистісного розвитку, письменниця розповіла про враження від проекту:
Юрко Іздрик був відвертим, наскільки це взагалі доступно митцю. Приходячи на зустрічі з автором, навряд чи можна отримати більше, ніж ти уже взяв із його книги. Адже саме там найвибуховіша консистенція нервів, емоцій та почуттів. А тут звичайнісінька людина, яка може і не співпасти з еталонним очікуванням того, яким має бути письменник.
“DrumТиАтр” це суцільний експеримент та імпровізація. Це гурт, який відмовився від будьяких репетицій. Натомість він щоразу подає своєму слухачу нове та оригінальне звучання, запрошуючи до мандрівки закутками свідомості, розширюючи рамки сприйняття світу та себе, даючи віру на продовження.
15.08.2013 | Олексій ПОТЯНОК |
Рівне-Ракурс №10 від 15.08.2013p. На головну сторінку |