Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №660 від 12.06.2014p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Не дешевий одяг

“Секонд-хенд” може подорожчати у 6 разів

“Секонд-хенд” може подорожчати у 6 разів

Влада України найближчим часом планує підписати економічну частину Угоди про асоціацію з Євросоюзом. Якщо до деяких пунктів Угоди не внести зміни, товари категорії “секонд-хенд” суттєво підскочать у ціні.

Нещодавно у Міністерстві промислової політики України провели нараду, яка стосувалася упорядкування ввезення і продажу “секонд-хенду”. Але на неї не запросили представників Асоціації дилерів “секонд-хенду” України, яка об’єднує провідних бізнесменів цього сектора ринку.

На нараді говорилося про те, що, відповідно до додатку 1-В Угоди про Асоціацію з ЄС, ввізна ціна на “секонд-хенд” становитиме 30% від середньої ціни за попередній рік митної вартості одягу трикотажного та текстильного. А торік ця ціна становила 19,75 долара. Тож виходить, що цього року може бути встановлена ввізна ціна на “секонд-хенд” - 5,93 дол./кг. У перекладі з мови цифр це означає, що якщо навіть хто-небудь коли-небудь і зможе завезти в Україну “секонд-хенд” за такою ціною, то він ніколи не зможе його продати. Тобто фактично “доступний” раніше для більшості пересічних українців одяг стане зовсім недоступним.

Цинізм ситуації полягає в тому, що, керуючись власними корисливими спонуканнями, лобісти пропонують встановити саме такий рівень ввізних мит у багатотомному додатку 1-В договору про Асоціацію з ЄС (“Договір про зону вільної торгівлі”). Втім, оскільки Євромайдан скинув корумповану бандитську владу, постає питання про перегляд умов Угоди асоціації з ЄС з цього питання. Адже якщо цього не зробити, то легальне існування бізнесу з продажу секонд-хенду стане в Україні неможливим та неминуче дасть поштовх розвитку нових корупційних схем, покликаних замінити ті, що використовувалися в останні роки злочинним оточенням Віктора Януковича.

Переважна більшість підприємців, які займаються реалізацією такого роду продукції імпортного легпрому, зацікавлені саме в існуванні цивілізованих умов прозорої та легальної роботи в цьому секторі, який є місцем працевлаштування близько 500 тисяч громадян держави.

Автори початкового варіанту цього документа, напевно, зникли. Але, схоже, і нинішнім слугам народу немає ніякого діла до цього народу. Тому хотілося б їм нагадати, що “секонд-хенд” - це єдина можливість одягнутися пенсіонеру і малозабезпеченому українцю, це джерело поповнення гардеробу для юного неформала і можливість прояву індивідуальності для модниці, це спосіб самовираження для художника. Тобто можливість купити “секонд-хенд” є проявом свободи вибору. А пошуки причин для того, щоб “взяти і заборонити” його, є спробами цю свободу обмежити.

У разі підписання документа саме в такій редакції, без відповідного суспільного і експертного обговорення, відбудеться відновлення корупційної піраміди, проти якої більшість українців так відчайдушно боролась. Хороша ідея - підвищити конкурентноспроможність вітчизняного виробника рішучою боротьбою з контрабандою товарів (в т. ч. виробів легкої промисловості) - в результаті виявиться просто пропозицією підняти мита до небачених раніше розмірів, що створить нову корумповану схему ввезення “секонд-хенду” в Україну. Чи не проти цього протестував народ України?

Отже, як зазначає голова Асоціації дилерів секонд-хенду В.Мясоєдов, необхідним є публічне обговорення та якісна експертна дискусія з питань “секонд-хенду” для встановлення відповідних міжнародним стандартам норм, правил та умов життєдіяльності цього сегмента ринку.

12.06.2014ГО “ЧАС ДІЙ”



Рівне-Ракурс №10 від 12.06.2014p. 
На головну сторінку