Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №402 від 26.06.2009p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477

#Проблема

Нових тролейбусів чекати 50 років?

Нових тролейбусів чекати 50 років?

Подорожчання проїзду у міських тролейбусах Рівного з 15 червня не викликало ніяких здивувань та заперечень з боку рівнян. Тим більше, що Рівне є чи не єдиним містом, в якому вартість проїзду не підвищували вже досить тривалий час. Скільки потрібно заплатити пересічному користувачеві послуг, які надає тролейбусний парк Рівного, за справді якісну і безпечну подорож? Про всі нюанси перевезення пасажирів і реальну ситуацію на підприємстві розповів головний інженер КП “Рівнеелектроавтотранс” Анатолій ТКАЧЕНКО.

За його словами, за останні п’ять місяців підприємство зазнало збитків на 1,8 мільйона гривень. Натомість держава компенсувала лише 1,6 мільйона гривень, та й то, включаючи борг за минулий рік. “З держбюджету нам перерахували лише 13 відсотків від річної суми за п’ять місяців, у гривнях це виходить 417 тисяч гривень - крапля в морі”, - запевняє пан Ткаченко.

Втім, основна проблема КП “Рівнеелектроавтотранс” не в грошах, які “крапають” з державної чи міської скарбнички, а у величезній кількості пільговиків, які претендують на безкоштовний проїзд. “Зі 100 тисяч пасажирів, яких перевозять тролейбуси Рівного за день, 52 тисячі їздять за пільговим тарифом. Такого, як у нас, немає ніде в Україні. Ще за радянських часів ця цифра коливалася в межах одного відсотка”, - бідкається Анатолій Петрович. На думку головного інженера, владоможці все-таки повинні набратися сміливості й сказати: “Ми не в змозі перевозити таку велику кількість пільговиків”. І знайти компроміс для обох сторін - щоб і тим, і іншим “їздилося” та працювалося краще.

Нещодавно підприємство придбало три нових тролейбуси із 16 запланованих. А для того, щоб оновити весь тролейбусний парк Рівного, потрібно, перш за все, 80 мільйонів гривень (один новий тролейбус коштує один мільйон 90 тисяч гривень. У тендері беруть участь лише вітчизняні виробники - авт.). Добре, що у влади є бажання. А ось із коштами - сутужно.

І, якщо бути реалістом, то можна підрахувати, що, рухаючись таким темпом, до омріяного ми прийдемо через 50 років. “Тоді наші правнуки їздитимуть на новеньких тролейбусах”, - говорить пан Ткаченко.

Для того, щоб підприємство не працювало собі у збиток і ще могло закуповувати нові тролейбуси, потрібно ремонтувати їх та замінювати лінії, по яких вони їздять. Анатолій Ткаченко називає справедливою вартість проїзду - 1,50 грн., або 90 копійок, але це при умові, що платити будуть всі.

Та чи відповідає якості ціна за проїзд? Тут уже можна посперечатися. Деякі рівняни кажуть, що це хоча й економніший вид транспорту, проте не завжди безпечний: то струмом вдарить, то лінії пошкоджуються і доводиться пересідати на маршрутку, а то просто можна нерви собі добряче зіпсувати. Та головний інженер запевняє, що тролейбус - це не тільки екологічний транспорт, а ще й безпечний, адже несправні машини на маршрут не випускають. “Якщо в тролейбусі когось і било струмом, то це залежить не тільки від даного виду транспорту, а інколи від самих пасажирів - є люди, які самі по собі є провідниками електроенергії, - пояснює Анатолій Ткаченко, (у тролейбуса і людини різні потенціали і, торкаючись до перил, струм через людину йде в землю, і як наслідок - вдаряє її - авт.).

У найближчих планах “Рівнеелектротрансу” - розробка додаткових маршрутів. Далі - заміна ліній, що теж досить болюче і фінансовозатратне питання, оновлення тролейбусного парку. Але без допомоги міської влади пану Загінею, як керівнику цього підприємства, самотужки не реально здійснити заплановане. Хіба що з метою підтримки Львівського ЛАЗу уряд замовить для Рівного кілька нових тролейбусів. Інколи доводиться сподіватися й на таке диво.

26.06.2009Алла БІДЮК



Рівне-Ракурс №10 від 26.06.2009p. 
На головну сторінку