Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №495 від 07.04.2011p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477
Додати у "Закладки"

Головна (Просто цікава газета) "Рівне-Ракурс"


  Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"


  ¤ Ракурс подій

  ¤ Ракурс політики

  ¤ Ракурс економiки

  ¤ Ракурс здоров'я

  ¤ Ракурс культури і освіти

  ¤ Ракурс спорту

  ¤ Ракурс кримінальний

  ¤ Ракурс житейський

  ¤ Ракурс інтимний

  ¤ Ракурс мандрівника

  ¤ Ракурс незвичайного

  ¤ Ракурс добрих порад

  ¤ Ракурс розваг


Пошук

RSS
Архів «РР»:
Грудень 2020p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
Січень 2021p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Новини Рівне

#З перших уст

Платимо менше за збільшеними тарифами

Платимо менше за збільшеними тарифами

Незабаром добігає звершення опалювальний сезон, а тепловики вже розробили план робіт із підготовки до наступного. Кажуть, що завдяки такому ретельному підходу до справи вдається уникати багатьох проблем на тепломережах взимку. До оптимізму не спонукає хіба що той факт, що з 1 квітня збільшився розмір мінімальної заробітної плати, відтак відразу заговорили про підвищення усіх без винятку комунальних тарифів.

На що слід чекати рівнянам у боротьбі за теплі та затишні оселі, та чим сьогодні живе головний “тепловик” міста - КП “Теплотранссервіс”, розповідає директор комунального підприємства Петро СЕРГІЙЧУК.

- Опалювальний сезон добігає свого завершення, що попереду?

- З технічного боку ми вже визначилися, що робитимемо протягом літа. Вже навіть складений план графіку робіт. Орієнтовно з 10 квітня випробуємо на міцність усі теплові мережі міста. Під питанням хіба що тепломережі центральної частини міста та мікрорайону Ювілейний, на яких ми хочемо випробувати нову технологію. Суть проста - рідина заливається у мережу і вказує на пориви. Скільки це коштуватиме, наразі сказати не можу, адже саме зараз проводять розрахунок, однак варто зазначити інше - така технологія виправдала усі наші сподівання. Вперше ми застосували її торік, перед початком опалювального сезону. Як наслідок, жодних поривів або аварійних ситуацій, які б призводили до припинення подачі тепла у Рівному не було.

- За чий кошт проводитимете випробування та ремонт тепломереж?

- Гроші закладені у тарифі з теплопостачання, який складається з чотирьох основних частин - витрат на поточний ремонт, зарплату, енергоносії. Модернізація проводитиметься, але не в таких обсягах, як хотілося б. Ще й борг за газ висить над нашим підприємством, наче Дамоклів меч.

Люди платять краще

- Чому? Населення, після введення пені, ніби краще почало сплачувати за комуналку?

- Все просто: тарифи окупаються на 75-76 відсотків. Це означає, що навіть якщо люди розраховуються стовідсотково, 25 відсотків потрібно закривати нам. А нам немає де взяти гроші, окрім тих, що ми заробляємо.

При цьому ми маємо на балансі 45 теплопунктів, 15 котелень, 135 кілометрів мереж, обслуговуємо 500-600 насосів тощо. А це все комплектуючі, обладнання, одним словом - витрати. Та й будівлі потрібно підтримувати у належному стані. Розумію, люди жаліються, що тарифи високі, однак не наше підприємство, яке виконує лише роль посередника, у цьому винне. Ніхто ж не може придбати хліб за одну гривню, коли він коштує дві.

- Невже серед населення так багато боржників?

- Важко сказати скільки саме їх, адже ми щодня моніторимо ситуацію по місту. Що цікаво, серед числа злісних неплатників ті, у кого є гроші і можливість сплатити, але вони чомусь вважають, що сплачувати за комуналку - не головне.

- Яким чином ви з ними боретеся?

- Подаємо в суд. У деяких ситуаціях абоненти ліквідовують заборгованість після отримання попереджувального повідомлення про неминуче звернення до суду. Деякі платять вже після винесення рішення. Ліквідовувати борги окремої частини населення допомагає виконавча служба. Адже якщо штрафи і пеня вже не допомагають і заборгованість складає більше 10 тисяч гривень, то згідно з законодавством, розглядається питання реалізації квартири боржника.

- Тобто ви можете забрати квартиру через несплачену комуналку?

- А що нам залишається робити?! У нас також є фінансові зобов’язання перед підприємствами: сплачувати за газ, електроенергію…

- І багато у вас таких боржників?

- На щастя, вже немає, адже уто-рік ми активно попрацювали над проблемою заборгованості. Подали до суду справ на суму близько 13 мільйонів гривень.

Ось так і працюємо, чи-то пак, воюємо. По-іншому - не можна. Але люди шукають винного там, де ближче, і не розуміючи ситуації, винуватять у всіх бідах наше підприємство. А ми також є заручниками, в яких немає виходу - іншого доходу, як оплата за тариф у “Теплотранссервісу” немає.

- Запроваджена урядом пеня на запізнілу оплату щось змінить?

- Звичайно, адже ніхто не хоче переплачувати і витрачати зайві кошти. Є люди, які через 2-3 гривні різниці приходять до нас за перерахунками. Це зрозуміло, адже вони їх заробили і воліють витратити на щось інше.

Між іншим, наше підприємство також не хоче зайвих боргів, адже ми беремо кредити, сплачуємо за них відсотки, і кожна затримка платіжного внеску коштує грошей.

- Чи можна відключати окремі квартири?

- А ми не зможе цього зробити, бо існуючі теплові системи нам дісталися у спадок від радянських часів. І якщо потрібно відключати, то це вже цілий будинок, навіть не окремий стояк.

Щоправда, у будівлях, зведених після 2000 року, сучасна система теплозабезпечення: окремо по квартирах чи стояках. Але застосовувати такий радикальний метод нам ще не доводилося.

Альтернатива існує

- Чи маєте наразі технічні проблеми через встановлення в оселях автономного опалення, яке на даний час дозволено лише при умові переходу на таку систему цілого будинку?

- Автономка створює нам дуже багато проблем. Причиною тридцяти відсотків скарг від мешканців Рівного є встановлене у сусідів індивідуальне опалення. До того ж виникає питання у збереженні технічних умов при його облаштуванні. Адже, наприклад, якщо людині, на батареях якої встановлені регулятори, стало гаряче і вона відключила тепло, у холоднечі можуть залишитися усі сусіди зверху по стояку - холодно. Інший, наприклад, не випустив повітря і знову холодно. При цьому навіть за умови надходження скарги, і нашої однозначної впевненості, де саме знаходиться проблема, увійти у квартиру ми не маємо права без дозволу власника. А дозволяють не всі…

Варто також зазначити, що на сьогодні частина ЖЕКів вже відмовилася від наших послуг. Обслуговуванням будинків вони займаються самотужки. Ми ж бо тепло подаємо лише до будинків. Так, наприклад, на Ювілейному працюють КП “ВВ” та ЖКП “Сонячне”.

- А якщо в оселях у людей таки холодно і вони просять перерахувати вартість наданих послуг…

- Питання в іншому. Є проблеми технічного характеру, а є ситуації, коли низька температура у квартирі виникає через поламану засувку чи забитий стояк. Тому щороку перед початком опалювального сезону ми завжди розробляємо програму дій, спілкуємося з мешканцями.

Людина не може просто прийти і сказати, що щось негаразд. Вона має звернутися до нашої диспетчерської служби, аби зафіксувати скаргу. Якщо мова йде про температурний режим, приходить наш майстер і разом з власником оселі складає замір температури. Якщо вона становить менше 18 градусів, робиться перерахунок. При цьому, якщо у квартирі +150С, то перерахунок роблять лише щодо трьох градусів.

- А як ви ставитеся до того, щоб встановлювати лічильники теплової енергії на цілий під’їзд?

- Лічильник теплової енергії - це лише прилад, що рахує. Сам по собі він не буде економити, а точно визначати скільки було використано тепла.

Наприклад, зараз на вулиці тепло, а наше підприємство все одно до 15 квітня подає тепло. Там де немає лічильників, ми нараховуємо стандартну плату, а люди, які мають відповідального за лічильник, можуть його перекрити і платити менше. “Теплотранссервіс” має встановлений температурний графік. Тобто, незважаючи на температуру на вулиці, усі мешканці все одно сплачують гроші: ті, хто за лічильником, наприклад, у жовтні - дві гривні (це коли ним опікуються грамотні люди) за квадратний метр, інші мешканці, які не мають приладів - за встановленим тарифом. Лічильники теп-лової енергії - це дійсно вигідна справа, адже людина бачить, за що вона платить.

- Чи можна це назвати - аль-тернативою автономному опаленню?

- Потрібні мільйони гривень, аби адаптувати будинки та котельні під сучасне автономне опалення. У разі зміни системи, потрібно змінювати діаметр труби, міняти насоси і котли у котельнях та утеплювати будівлі. При цьому не варто забувати і про те, що якщо всіх мешканців перевести на автономне опалення, не витримає гідравліка газу та потужності електромережі.

Ось зараз, наприклад, перехідний період. На вулиці тепло і ми вже могли б відключити опалення у будинках. Але якщо, не дай Боже, стане холодно, нам потрібно буде кілька днів, щоб запустити котли. Між тим, вит-рати, які нестиме підприємство на цей запуск, хтось має відшкодовувати. От тільки хто?!

Тарифи зростуть

- Перейдімо до найбільш болючого для кожного жителя Рівного питання - тарифів. У їх собівартість закладена мінімальна заробітна плата, яка з 1 квітня зросла до 960 гривень. Якими ж тоді будуть тарифи?

- Почнімо зі складової собівартості тарифу. Він охоплює вартість газу, електроенергії, заробітної плати та матеріалів. Заробітна плата піднялася - тарифи також, електроенергія подорожчала - знову ріст…

Наприклад, у серпні торік на 50 відсотків зросла ціна на газ, при цьому тарифи не переглядали. Хоча до 15 серпня нам доручили підготувати їх перерахунок та завести у Національну комісію регулювання енергетики. Ми все зробили вчасно, але тарифи не затверджували у НКРЕ аж до кінця грудня. При тому, що мова про підняття тарифу йшла на рівні 32-35 відсотків, його для населення збільшили лише на 10 відсотків. Для другої групи споживачів - на 1,5 відсотка.

Сьогодні вже піднімається питання про списання штрафних санкцій, пені, різниці в тарифах. А між тим різниця в тарифах тільки по населенню складає 40 мільйонів гривень, 8 мільйонів гривень - друга група споживачів. Додаючи загальний борг мешканців за тепло у розмірі близько 40 мільйонів гривень, загальний борг підприємству становить близько 80 мільйонів. Тобто сказати, що ми тут жируємо, не можна.

- То тариф, зрештою, підвищать?

- Звичайно. Але як його відшкодують? Якщо дадуть дотацію, то нехай, адже нам немає різниці звідки брати гроші. Левова частка отриманих нами коштів - близько 70 відсотків, уходить на Київ, а решта залишається на податки і зарплату.

- Тобто виходить, якщо Київ затверджує тарифи, то місто не має права відшкодовувати різницю в тарифах, навіть якщо б у нас були гроші?

- В принципі, так. Цим має вже займатися держава.

- А на дотацію з держави варто розраховувати? Кому потрібно звертатися з цим питанням?

- Пишемо на Київ і ми, і міський голова, і облдержадміністрація. Їздимо відстоювати свою позицію до столиці, але, на жаль, досягти бажаного результату ми ще не змогли. Тому поки знаходимося у перманентному стані.

Шкода, звичайно, що питання газу і тарифів перетворилося на суто політичне. Говорять і обіцяють багато, однак суть проблеми, починаючи з 1998 року, не вирішується. Від того, що газ дорожчає заднім числом добре лише мешканцям. А для підприємств - це справжня кабала. Бо ж як відомо, закон не має зворотної сили.

07.04.2011Любов РОМАНЮК


Переглядів: 170

Версія для друку

Коментарі (0):


Система Orphus

Додайте коментар:

защитный код

Анонсовані статті свіжого № 998 від 14.01.2021p.
¤ 
Стрілянина у Рівному

Стрілянина у Рівному

Внаслідок конфлікту між трьома рівнянами, який виник дев’ятого січня, травми отримали двоє чоловіків. За фактом хуліганства триває досудове розслідування....

¤ 
Рівні можливості у догляді за дитиною. Головне в новому законі про декрет

Рівні можливості у догляді за дитиною. Головне в новому законі про декрет

Тато у декреті – велика рідкість в Україні. За статистикою, лише 3-4?% від усіх декретних відпусток оформлюють на чоловіків, і на це є чимало причин. Найперше в Україні досить сильні стереотипи про гендерні ролі «тата-годувальника» і «маму-берегиню», тому не кожен чоловік погодиться залишитись вдома. Такої ж думки чимало роботодавців, які не завжди готові із розумінням поставитись до бажання батька піти у декрет. Не краща ситуація і на законодавчому рівні, адже досі право на відпустку для догляду за дитиною закріплене за матір’ю і не передбачене окремо для тата. Змінити ситуацію покликаний новий закон про декретні відпустки, який вже пройшов перше читання у парламенті. Деталі з’ясовували наші експерти....

¤ 
Нові правила роботи «швидкої допомоги»: що змінилося?

Нові правила роботи «швидкої допомоги»: що змінилося?

З 1 січня 2021 року «швидка допомога» в Україні працює за новими правилами....





Найпопулярніші статті:

• Як позбутися шпори на п’яті [850] (3992)
• Розшифровка аналізу крові: [841] (3675)
• Масштабна спецоперація на Рівненщині: викрили мережу «реабілітаційних центрів» [965] (3047)
• Бюджет і ми… [965] (3039)
• Коли відкриються рівненські садочки? [965] (3019)
• Що робити, якщо дитину покусали комарі [965] (3016)
• Рівнян запрошують на дитячий кінофестиваль «Children Kinofest» онлайн [965] (3009)
• Допомога під час карантину [967] (2978)
• У Здолбунові підпалили авто підприємця [965] (2903)
• Аудитори Рівненщини з початку року попередили порушень за процедурою закупівель на понад 72 млн грн [965] (2902)
• Чому не варто кип’ятити воду двічі [964] (2899)
• Про здобутки Рівненщини - у річницю президенства Володимира Зеленського [965] (2882)
• Живи до ста! [965] (2817)
• 4 способи, як перевірити масло на натуральність [964] (2747)
• ЗНО під час карантину: як складати? [964] (2728)
• У Сергія Притули вкрали взуття в поїзді: як викручувався ведучий [964] (2694)
• Щоб овочі в холодильнику були тривалий час свіжими, помістіть туди звичайну губку [964] (2659)
• «Перевірка» на коронавірус коштувала пенсіонерам понад 10 тисяч гривень [964] (2499)

ТОП-15 свіжого номера:

• Грибок у домі: як вивести і що робити, що більше не з’являвся (150)
• Основні характеристики зручної ковдри (149)
• Авто злетіло у кювет: водій загинув (148)
• Канікули у Рівненських школах продовжаться до 18 січня 2021 року (147)
• Кілька порад, як доглядати за кухонними ножами (147)
• Новорічний «подаруночок»… (145)
• Стрілянина у Рівному (143)
• Кімнатні рослини, які не тільки прикрашають квартиру, але й притягують удачу (142)
• Рівні можливості у догляді за дитиною. Головне в новому законі про декрет (141)
• Як виростити ківі в домашніх умовах (138)
• Як визначити кислотність ґрунту на вашій ділянці (136)
• Нові правила роботи «швидкої допомоги»: що змінилося? (135)
• Рівненський авторемзавод готують до приватизації (132)
• Зефір на сухому білку швидкої стабілізації (131)
• Що треба знати про «постковідний синдром» (129)


 Партнери 
 
Рекламная газета "Об`ява" Перший інформаційний канал Інтерес .
 Газета 
 

Реклама в газеті | Лист редакторові | Експорт | RSS | Передплата газети

Про нас | Відгуки | Розсилка | Реклама на сайті| Реклама в газеті

© 2001-2020 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(0362) 62-31-31, (098)0565477. Всi права збережено.


 Інформація 
 
Головний редактор - Конєв В.Л.,
тел.(0362) 62-31-31, (098)0565477

Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється

Наші сайти:
Об'ява
Pika.rv.ua
IРА Ракурс