№938 від 08.11.2019p. | |
Передплатний індекс: 23429 Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477 |
Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"
Новини Рівне |
Чоловіки на кухні: чи бувають кухарі чоловікиАмериканські чоловіки все більше займаються готуванням і все менше розглядають це як чисто жіноча справа. Татко, який може не тільки посмажити барбекю в День незалежності, а й вечерю посеред тижня приготувати - не такий вже й рідкісний звір, хоча від цього не менш цінний, пише в своєму блозі для "Голосу Америки" Тетяна Ворожко. Співробітники Мічіганського університету, які вивчали звички 3 тисяч представників покоління Х (1961-1981 років народження), встановили, що чоловіки стали більше ходити в продуктові магазини, готувати, обмінюватися рецептами і дивитися кулінарні передачі. В середньому заміжня жінка готує 12 страв на тиждень, самотня - 10, одружений або самотній чоловік - 8. А ось серед молодшої когорти, міленіалов (тих, хто народився після 1981 роки) за приготування їжі (повністю або частково) відповідає приблизно однакову кількість жінок і чоловіків.
Загалом, підрахували дослідники Університету Південної Кароліни, в 2015 році приготуванням їжі займалися 43% всіх чоловіків, витрачаючи на це в середньому 49 хвилин в день, що на 14% і 8 хвилин більше, ніж в 1965 році. Жінки в США сьогодні готують трохи більше, ніж в 95 році, але набагато менше, ніж в 1965 році.
Спробуємо розібратися в причинах Зупинимося на глобальні тенденції, які роблять прихід чоловіків на кухню більш швидким і більш масовим. Фартук на подарок найкраща причина чоловіку встати з дивану і піти готувати їжу. Чоловіки більше готують з тих же причин, що і більше гуляють з дітьми або роблять іншу домашню роботу. Установки, поділ праці, ідеї про те, якою має бути і що повинна робити справжня жінка і справжній чоловік, сформовані на основі потреб і особливостей аграрного періоду, в постіндустріальне час стають все менш актуальними. Зобов'язання, які диктувалися традиціями протягом тисячоліть, стають індивідуальним рішенням і результатом компромісу кожної окремої пари. Додається також те, що в США все більш популярним стає гнучкий графік роботи і робота з дому, але не у всіх і не однаково. В українській службі «Голосу Америки», наприклад, троє чоловіків, які мають сім'ю і дітей і беруть на себе приготування вечері посеред робочого тижня, працюють з дому або за гнучким графіком, а дружини витрачають 2 години або більше на дорогу до роботи і назад . Втім, на відміну від зміни підгузників або миття підлоги (деякі чоловіки роблять і це), приготування їжі вважається більш творчим, модним і престижним заняттям.
Боси мафії і залізні кухаря Важливим є вплив масової культури. Якщо навіть боси італійської мафії ( «Славні хлопці», «Клан Сопрано») не гребують різати овочі, то чому листоноша або менеджер повинні вважати це немужские справою? Але все голлівудські фільми, де біля плити або мангала можна побачити чоловіків, не зрівняються з впливом телевізійного каналу Food Network і появою феномена зіркових кухарів. За останні 20 років це стало помітним культурним явищем в США. Традиційні формати кулінарних шоу, де ведучий розповідає і показує, як приготувати ту чи іншу страву, поступаються місцем програмами, де куховарство подають мало не як олімпійський вид спорту, складний науковий або бізнес-проект. В американському «Залізній кухар» (сам формат з'явився в Японії) учасники за обмежений період часу повинні приготувати чотири страви, використавши в кожному з них заданий інгредієнт. Все це коментується в манері футбольного матчу, а сама назва відсилає до змагання супер-тріатлону «Залізна людина». Великий зал, де проходить змагання, - кухонний стадіон. У шоу змагаються зірки каналу і ті, хто кидає їм виклик. У разі перемоги «новачок» отримує статус «Залізного кухарі» - майже чорний пояс в карате, і приєднується до пантеону кулінарних «богів». Більшість цих «богів» - чоловіки. До того ж, ведеться статистика перемог «залізних кухарів» - все як у спорті. А ведучий - майстер бойових мистецтв. На телеканалі 16 змагальних програм. У 2005 році в змагальному форматі тут було тільки два кулінарних шоу. Змагання відбуваються і з самої їжею - в шоу «Людина проти їжі» Адама Річман. Він подорожує по країні і «на слабо» з'їдає неймовірну кількість продуктів. Я це дивитися не можу: однією порцією, якій він під підбадьорювання натовпу давиться, можна нагодувати ціле село. Програма Алтона Брауна, між тим, показує кулінарію як складний міждисциплінарний науковий проект. Британець Гордон Рамзі, американець Роберт Ірвін і інші в різних варіаціях шоу рятують бари і ресторани від банкрутства, і в тому, як вони це роблять, особливо в разі Рамзі, немає ну нічого жіночого.
Кухарі - мультимільйонери Навіть якщо людина жодного разу ці шоу не дивився, імена найбільших зірок йому відомі - так само, як знайомі імена зірок естради і спорту людям, які не дуже цікавляться новинками популярної музики або результатами останніх змагань. Боббі Флей, Маріо Бата, Майкл Саймон, Ентоні Бордейн, британці Джемі Олівер і Гордон Рамзі, Вольфганг Пак, Тайлер Флоренс, Рейчел Рей, Гай фуеро не обмежуються телебаченням. Вони відкривають ресторан ни, видають іменні кулінарні книги, консультують, беруть участь в інших проектах. Більшість приходять на телебачення, вже зробивши ім'я в ресторанному світі, але отримавши власне шоу або змагаючись у «Залізній кухар», вони стають справжніми зірками американської поп-культури. Все в порядку у них і в матеріальному плані. Найбагатший з них - Вольфганг Пак, стан якого оцінюється в $ 400 мільйонів. Його компанія контролює 21 ресторан, бізнес з доставки харчування, більше 50 кафе; продає товари для кухні, продукти і кулінарні книги. Джемі Олівер зі статком у $ 172 мільйони - один з найбагатших людей Великобританії. Тайлер Флоренс «оцінюється» в $ 50 мільйонів, Боббі Флей - в $ 6 мільйонів. Звичайно, як і в разі футбольних уболівальників, людина може з азартом дивитися змагання на кухонному стадіоні і не знати, як включити конфорку. Але якщо маленький хлопчик проявляє інтерес до кулінарії, все менше батьків захоче сказати: «Ти що, дівчинка? Іди краще - візьми в руки молоток ». Крім цих причин для мого чоловіка, який чудового готує, приготування їжі - це ще й творчість, і відчуття створення завершеного продукту. Він працює над бізнес-угодами, переговори по яких тягнуться місяцями. А вечеря - це продукт, який гарантовано прямо зараз матиме вдячних клієнтів - мене і сина. А мені, я вважаю, просто пощастило.
Коментарі (0):
|
© 2001-2022 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено. |
тел.(098)0565477, (096)3950057 Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється Наші сайти: |