Piвнe-Paкуpc - просто ЦIКАВА газета №1036 від 08.10.2021p.
Передплатний індекс:
23429
Тел. +38(0362) 623131, (098)0565477
Додати у "Закладки"

Головна (Просто цікава газета) "Рівне-Ракурс"


  Реклама в газеті "Рівне-Ракурс"

  ¤ Ракурс подій

  ¤ Ракурс політики

  ¤ Ракурс економiки

  ¤ Ракурс здоров'я

  ¤ Ракурс культури і освіти

  ¤ Ракурс спорту

  ¤ Ракурс кримінальний

  ¤ Ракурс житейський

  ¤ Ракурс інтимний

  ¤ Ракурс мандрівника

  ¤ Ракурс незвичайного

  ¤ Ракурс добрих порад

  ¤ Ракурс розваг


Пошук

RSS
Архів «РР»:
Березень 2024p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Квітень 2024p.
ПнВтСрЧтПтСбНд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Новини Рівне
QRcode

#Ракурс політики

Більше можливостей для громад. Що змінилось в законі про транспорт?

Якість громадського транспорту в Україні далеко не найкраща. Особливо в маленьких містах та селах, які не мають бюджетів на закупівлю нових автобусів і повноважень на розробку зручних маршрутів. Але покращити ситуацію можна. Для цього у вересні парламент ухвалив зміни до закону про транспорт. Хто тепер відповідатиме за пасажирські перевезення у громадах та які є ризики, дізнавались експерти Центру громадського моніторингу та контролю.

Розподіл повноважень щодо транспорту

Сім років тому в Україні стартувала реформа децентралізації. Вона змусила об’єднуватись міста та села у громади, дала більше повноважень на місцях, але разом з тим принесла чимало транспортних проблем. Справа в тому, що громади об’єднали, але частина повноважень залишилися в районах, зокрема щодо організації пасажирських перевезень.

Новий адміністративний розподіл уряд затвердив лише минулого року. В результаті в Україні було створено на 1470 об’єднаних територіальних громад (ОТГ), а також 129 нових районів замість 490 старих. Залишилось визначити хто і за що буде відповідати.

«Це викликало ряд проблем, бо міська рада не могла впливати на конкурси, укладання договорів, виплати компенсацій за пільгові перевезення на приміських маршрутах в межах територіальної громади, тому частина приєднаних у минулому році сіл, наприклад, Валок, Мильці мали значні проблеми з доїздом до міста, а подекуди взагалі маршрутки не виходили на рейси», – пояснює ситуацію на прикладі своєї громади голова ГО «Нова Полтава», депутатка Полтавської міської ради Юлія Городчаніна.

Аби дати громадам більше повноважень у сфері пасажирських перевезень, у вересні цього року Рада ухвалила зміни у закон про транспорт.

Можливості та ризики

Парламент передав повноваження з організації пасажирських перевезень між містами, які раніше здійснювали районні адміністрації, громадам. Тепер ОТГ можуть виступати замовниками маршрутів у своїх межах як міських, так і приміських. Відповідно до закону, громади спроможні збільшувати частоту рейсів, замінювати автобуси на нові, організовувати перевезення дітей до школи.

За маршрути, які проходять по території декількох громад в одній області, відповідатимуть обласні адміністрації.

«Великий плюс, що ОТГ нарешті дали право робити свої маршрути. Відповідно тепер будуть законно надаватись послуги із перевезення пасажирів в села і міста територіальних громад. Бо досі фактично рік діяльність громад у сфері перевезення була нерегульована жодним законом. Органам місцевого самоврядування надали функції замовника перевезень на приміських і міжміських маршрутах. До цього органи місцевого самоврядування могли бути організаторами перевезень лишене на міських автобусних маршрутах, які не виходять за межі адміністративної одиниці. Що унеможливлювало запуск маршрутів в межах територіальних громад», – зауважує голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига.

При цьому експерти звертають увагу на потенційні ризики закону. Відповідно до документа, нинішні договори про організацію перевезень, укладені до набуття законом чинності, продовжать діяти і розірвати їх до завершення терміну не вийде. Це означає, що маршрути, які курсували досі і були сформовані районними адміністраціями, будуть далі працювати.

Така ситуація може обернусь не тільки дублюванням маршрутів, а й цілою війною за пасажирів. Адже ринок перевезень – це великі гроші, часто його контролюють небезпечні угрупування. Яскравий приклад – стрілянина у Броварах минулого року через розподіл пасажиропотоку. Чи всюди вийде вирішити питання мирно, покаже час.

Наразі закон направлено на підпис Президенту, він набуде чинності наступного дня після опублікування.

08.10.2021Центр громадського моніторингу та контролю


Переглядів: 915

Версія для друку

Коментарі (0):


Система Orphus

Додайте коментар:

защитный код

Анонсовані статті свіжого № 1166 від 23.04.2024p.
¤ 
Лабораторія стовбурових клітин працюватиме на базі госпіталю у Клевані

Лабораторія стовбурових клітин працюватиме на базі госпіталю у Клевані

Цей первинний матеріал використовуватимуть для лікування травм спинного мозку. Про це на своєму Telegram повідомив голова Рівненської обласної ради Андрій Карауш....

¤ 
У п’яти громадах Рівненщини стартує проєкт для збільшення патронатних сімей

У п’яти громадах Рівненщини стартує проєкт для збільшення патронатних сімей

П’ять громад Рівненської області візьмуть участь у загальнонаціональному проєкті ЮНІСЕФ «Родина для кожної дитини: розвиток сімейного патронату». Це Гощанська, Рівненська, Костопільська, Радивилівська та Вараська....





Найпопулярніші статті:

• Розшифровка аналізу крові: [841] (21209)
• Як позбутися шпори на п’яті [850] (17346)
• Масштабна спецоперація на Рівненщині: викрили мережу «реабілітаційних центрів» [965] (14573)
• Допомога під час карантину [967] (14499)
• Коли відкриються рівненські садочки? [965] (14334)
• Чому не варто кип’ятити воду двічі [964] (14148)
• Рівнян запрошують на дитячий кінофестиваль «Children Kinofest» онлайн [965] (14021)
• 4 способи, як перевірити масло на натуральність [964] (13993)
• У Здолбунові підпалили авто підприємця [965] (13986)
• Живи до ста! [965] (13968)
• Бюджет і ми… [965] (13906)
• Щоб овочі в холодильнику були тривалий час свіжими, помістіть туди звичайну губку [964] (13898)
• Що робити, якщо дитину покусали комарі [965] (13772)
• У Сергія Притули вкрали взуття в поїзді: як викручувався ведучий [964] (13679)
• Аудитори Рівненщини з початку року попередили порушень за процедурою закупівель на понад 72 млн грн [965] (13675)
• Про здобутки Рівненщини - у річницю президенства Володимира Зеленського [965] (13624)
• ЗНО під час карантину: як складати? [964] (13232)
• «Перевірка» на коронавірус коштувала пенсіонерам понад 10 тисяч гривень [964] (13206)

ТОП-15 свіжого номера:

• Збільшено грант для Рівного від корпорації НЕФКО (218)
• Три простих напої для профілактики тромбозу (48)
• Як шкіра може розповісти вам про здоров’я серця? (48)
• Чому темніє в очах, коли ви встаєте з ліжка? (47)
• Зіткнення автомобіля з велосипедом (47)
• Лабораторія стовбурових клітин працюватиме на базі госпіталю у Клевані (47)
• Прості способи знизити кров’яний тиск (46)
• У п’яти громадах Рівненщини стартує проєкт для збільшення патронатних сімей (46)
• П’яний водій збив пішохода (34)
• Переходив дорогу і потрапив під авто (33)
• У Березному в ДТП постраждав неповнолітній пішохід (32)
• Переправляв за кордон чоловіків з «інвалідністю» (32)
• У трьох закладах Рівненщини можна отримати безоплатну медичну допомогу при інфаркті (31)
• Постачали наркотики до колонії (31)
• У Вараському районі загинув мотоцикліст (30)


 Партнери 
 
Перший інформаційний канал Інтерес .
 Газета 
 

Реклама в газеті | Лист редакторові | RSS | Передплата газети

Про нас | Відгуки | Розсилка | Реклама на сайті| Реклама в газеті

© 2001-2022 Iнформацiйно-рекламне агентство "Ракурс" тел.: +38(098)0565477. Всi права збережено.


 Інформація 
 
Головний редактор - Конєв В.Л.,
тел.(098)0565477, (096)3950057

Використовувати матеріали газети "Рівне-Ракурс" можна лише пославшись на "Рівне-Ракурс" (для інтернет-виданнь - зробивши гіперпосилання). Будь-яке копіювання, публікація, чи передрук наступне поширення інформації, що не має посилання на "IРА "Ракурс" суворо забороняється

Наші сайти:
Pika.rv.ua
АІ "Ракурс"