- Василю Федоровичу, зважаючи на те, що ви є депутатом Рівненської міської ради другу каденцію поспіль, чи змінився і як депутатський корпус ради після осінніх виборів торік?
- Варто зазначити, що до свого першого обрання депутатом, я чотири роки був членом міськвиконкому і багато працював з депутатами Рівнеради. На мою думку, поки зарано говорити наскільки і в який бік змінився наш депутатський корпус. З об’єктивних причин стало більше депутатів, які представляють “протестні” партії, прийшло в раду багато нових людей. Це показали вже перші сесії новообраної міської ради. Однак сьогодні я бачу, як депутатський корпус дорослішає, рішення стають виваженішими, а робота - більш конструктивною. Вважаю, що цьому сприяє активна і зважена позиція міського голови Володимира Хомка та нового секретаря ради Андрія Грещука. Вони багато працюють з депутатами, обговорюють питання, розгляд яких заплановано на сесії, і прислухаються до думки народообранців. Таким чином, рівень ефективності роботи ради суттєво збільшується.
- Ви фінансист із більш як п’ятнадцятирічним досвідом керування однією з найбільших фінансових установ області. Скажіть, будь ласка, як ви оцінюєте цьогорічний міський бюджет?
- На жаль, бюджет обласного центру на 2011 рік набагато гірший за подібні документи минулих років. Він розроблявся на новій податковій базі, тому частина податкових надходжень вже була зібрана. У таких умовах нормально працювати було дуже важко.
Безумовно, реформи країні потрібні, податкову та пенсійну системи потрібно змінювати, однак у мене виникає запитання - чи вдалий для цього час?! Фінансова криза 2009 року дуже сильно вдарила по вітчизняній економіці, а сьогодні ми спостерігаємо, як кризові хвилі знову бумерангом б’ють по Україні. Реформи - це завжди труднощі на першому етапі, і їх плюси будуть бачити прості громадяни лише з часом. Саме в цьому і є складність нинішнього моменту.
- На Вашу думку, враховуючи усі неоднозначності цього періоду, в чому повинні бути пріоритети для міського господарства у 2011 році?
- Проблем, які потребують швидкого вирішення в Рівному, надзвичайно багато. Це ремонт доріг, ліфтів, дахів, утеплення будинків, комунікацій. Цей перелік можна було б продовжувати ще довго, однак на все потрібні кошти. Ми прийняли у рамках нинішнього бюджету досить багато гарних програм, але вони можуть здійснитися лише за умови перевиконання доходної частини бюджету. Сподіватимемося, що так воно і буде.
Що ж до невідкладних проектів, то, на мою думку, насамперед потрібно звернути увагу на створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. ЖЕКи довели свою неефективність і саме ОСББ можуть фактично за ті самі доволі невеликі кошти забезпечити якісну роботу комунальної галузі. Потрібно також, попри всі проблеми, продовжити програми з енергозбереження разом з міжнародними організаціями. Ми продовжуємо серйозно займатися проблемою так званих малих архітектурних форм - тобто кіосків, гаражів й інших об’єктів, які аж ніяк не прикрашають обласний центр. У цьому питанні громадськість теж повинна сказати своє слово. Рівне - завжди було зеленим містом, з великою кількістю парків та скверів, і таким воно і повинно залишитися і в жодному випадку не перетворитися в суцільний гаражно-кіосковий конгломерат.